piątek, 20 lutego 2015

Szczeniak - krok po kroku

     Choć osobiście wolę koty, to gdy widzę psa rasy Golden Retriever nie potrafię przejść obojętnie. Znalazłam dosyć fajne zdjęcie przedstawiające z deka przejedzonego szczeniaka (choć ze smutną miną) i tym razem złapałam za kredki a nie ołówek, chociaż w szarościach prezentowałby się równie dobrze. Cały rysunek wykonany jest kredkami Koh-i-noor Polycolor  i bezdrzewnymi Progresso (w odcieniach żółci i brązu). 
    Po skończonym rysunku mogę śmiało powiedzieć, że narysowanie psa samo w sobie nie było trudne, jednak to bardzo żmudna robota. Cały "sekret" w udanym portrecie zwierzaka tkwi w  narysowaniu realistycznej sierści. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę w jakim kierunki układa się sierść oraz jakiej jest długości w konkretnym miejscu (na zdjęciu widać, że krótsze włoski znajdują się w okolicy oczu, nosa oraz na łapkach, dłuższe zaś na czubku głowy (czy pyska, zwał jak zwał) i uszach ). Dosyć męczące w tym wypadku było częste temperowanie kredek tak by ich końcówka była ostra oraz rysowanie tzw. "kreska po kresce" - tak samo jak włosy u człowieka. Kierunek układu sierści zaznaczyłam poniżej na gotowym rysunku (tak wiem, że krzywe te strzałki, ale nie mam wprawy :-D). Krótka sierść to kolor niebieski, dłuższa jest w kolorze zielonym. 


Białe wąsy narysowane zostały za pomocą białego żelopisu, który jednak po tak gładkiej powierzchni nie chciał zbyt dobrze pisać. Użyłam do również przy odbiciach w oku i na nosie. Odnośnie rysowania psa zbyt wiele do powiedzenia nie ma, trzeba się trzymać jedynie tego co napisałam: kierunek sierści i kredki zatemperowane na szpic, by dało się wypatrzeć "gołym okiem" pojedyncze włoski. Żałuję przy tym rysunku, że zdecydowałam się na nieostrość/rozmycie tylnej części ciała szczeniaka, ponieważ w porównaniu do reszty wygląda słabo (zresztą tak samo jak tło). Mimo to jestem zadowolona z całości. 

7 komentarzy:

  1. Ojaaa jakie piękne rysunki! Dodam sobie do zakładek i będę zaglądać!:)

    Co do sierści, to wlasnie jak napisałaś - to bardzo żmudna robota, dlatego ja sama jakoś nie kwapię się do rysowania zwierzątek:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) W takim razie bardzo się cieszę, bo jak widać to dopiero początek zabawy w blogowanie. ;) Czasami wolę już tą sierść, niż cieniowanie twarzy. ;)

      Usuń
  2. Hej!
    Przybyłam niedawno i myślę, że zaobserwuję bloga. Pomocny. Dziękuję za rady z sierścią, bo do zwierzaków prędko kredek nie łapie, ale postanowiłam narysować kota. Ciekawe co z tego wyjdzie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, to ja dziękuję za komentarz. To tylko moje przemyślenia, mam nadzieję, że jednak okażą się choć trochę pomocne. ;) Kota w swojej rysunkowej kolekcji jeszcze nie mam, ale jest w planach. Powodzenia w rysowaniu. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Skończyłam kociaka. Realistycznie nie wyszło, ale jestem w miarę usatysfakcjonowana. Ciekawe jak Tobie wyjdzie kociak.

      Usuń
    3. Tak naprawdę to najważniejsza jest własna satysfakcja z rysunku. Oczywiście fajnie jak innym też się podoba, ale jak to bywa to każdy wie. Ja niestety ostatnio wypadłam z obiegu i musiałam się zająć innymi rzeczami, ale muszę najpierw skończyć rozpoczęte portrety zanim znowu złapię za coś nowego. ;)

      Usuń
  3. Dziękuję za wspaniałe rady! Blog bardzo pomocny :))

    OdpowiedzUsuń