piątek, 1 maja 2015

Neymar - krok po kroku

     Dzisiejszy portretowy bohater to Brazylijczyk, piłkarz FC Barcelony - Neymar da Silva Santos Júnior. Po raz pierwszy użyłam w rysunku miękkiego ołówka niemieckiej firmy Staedtler z serii Mars Lumograph 8B, który używany jest przez rysowników na całym globie (niebieski na pierwszym zdjęciu). Cechą charakterystyczną odróżniającą go od ołówków innych marek o tej samej miękkości jest intensywność grafitu, która nadaje mu kruczoczarny odcień. Zaznaczyłam nim najbardziej wyraźne elementy w rysunku, czyli źrenice i czarną metkę przy czapce. Możecie z łatwością zobaczyć różnicę w kolorze, zwłaszcza na skanie rysunku. Mimo to, to dosyć problemowy ołówek - nie chce współgrać z ołówkami Ko-i-noor, którymi wykonuję całe rysunki. Mars Lumograph jest smolisty i bardzo tłusty, nie każdemu przypadnie do gustu, ale zobaczymy jak będzie się sprawował w przyszłości. 
     Ostatnio zauważyłam, że wybieram do rysowania zdjęcia mocno naświetlone, tak by na twarzy było jak najmniej światłocienia (Rafał czy kobieta z kwiatami we włosach). Jak zawsze problem tkwił w jednolitym cieniowaniu, dlatego tym razem wybrałam zdjęcie Neymara, które nie dość, że ma ciekawą mimikę, to dodatkowo coś dzieje się na twarzy (zdjęcie poglądowe). To jeszcze nie jest jakiś mega wielki kontrast, ale małymi krokami myślę, że co raz odważniej będę sięgać po miększe ołówki przy rysowaniu portretów. 

            Info o przyborach:
- rozmiar: a4
- ołówki: Koh-i-noor 1860: F, B-8B;Staedtler Mars Lumograph 8B
- gumka chlebowa, gumka w ołówku Era
- biały żelopis 
- czas: 20 godz.





4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Fakt, jest znacznie lepszy od ostatniego. Z włosami były problemy, bo nie wiedziałam jak mam je narysować. Są inne niż te rysowane dotychczas, takie grube i szorstkie. ;)

      Usuń
  2. Świetne! Przyłożyłaś się żeby go zrobić. Czapka, metka, bluza... od razu widać, że to materiał. Zagdzam się z poprzedniczką. Lepszy od ostatniego dzieła. Mam nadzieję, że za jakiś tydzień zobaczymy kolejne efekty twojej pracy. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. ;) Mam do dokończenia pewien rysunek, ale strasznie wolno idzie. Jeśli dobrze pójdzie, jakoś zrekompensuje czas wykonania. Pozdrawiam.

      Usuń